CAB ondernemers tijdens corona

Ook de ondernemers in het Cartesiusgebied ondervinden de effecten van de maatregelen tegen het coronavirus. Hier een overzicht van hoe de verschillende ondernemers inspelen op deze periode:

 

dB's: Breng de sfeer van d'B's bij je thuis door de facebookpagina te volgen met een dagelijkse vrolijke kijktip. Daarnaast kan je dB's steunen door artikelen of partypakketten uit hun webshop te kopen. Of koop via #helpdehoreca een tegoedbon van het cafe. 

 

Oproer: Nu met het mooie weer zou je natuurlijk graag op een terras een biertje willen drinken. Gelukkig is daar de webshop van Oproer waar je hun lekkere bieren voor thuis kan bestellen.Je kan ze ook afhalen. Twee van de Oproerbieren wonnen op 2 april de Dutch Beer Challenge, bestel dus bijvoorbeeld het Dutch Beer Gold Medal pakket! Je kan ook een tegoedbon kopen die je kan verzilveren op het moment dat de horeca weer open gaat. Hou in ieder geval de facebookpagina van Oproer in de gaten voor virtuele rondleidingen en online proeverijen . 

 

Roots Rock Kitchen: Mis je de daghappen van Roots Kitchen? Goed nieuws, ze bezorgen nu ook aan huis. Slechts een keer per week op woensdag, dus zorg dat je op tijd bent! 

 

Studio Harmens: Normaal gesproken maakt Thomas Harmens video's op locatie, dat gaat nu moeilijk, maar wat hij wel kan doen is animaties maken. Animaties zijn een goede manier om veel informatie op een gestructureerde manier over te brengen. Meer weten? Bekijk de website van Studio Harmens. 

 

WZZT DIGITAL STUDIO: Nienke Huitenga heeft de afgelopen weken door wegvallende opdrachten haar vrijgekomen tijd en energie ingezet om de campagne #SOSMoria strategisch vorm te geven. SOSMoria is een noodoproep van artsen om de de Nederlandse overheid en andere EU lidstaten op het hart te drukken dat de vluchtelingen op Lesbos, in kamp Moria en elders, nu geholpen moeten worden. Evacueren naar het vasteland van Griekenland is niet genoeg. De campagne heeft in vier weken tijd 6841 artsen achter zich weten te scharen en 48295 handtekeningen van Europese burgers opgehaald via www.sosmoria.eu. Ze zijn er nog lang niet, maar Nienke is ontzettend trots op alle hulp die aangeboden wordt. Zo is er op 3 april met kunstenaarscollectief Tools for Action een protest op het Malieveld georganiseerd: een adembenemend groot SOS signaal - om de noodoproep meer kracht bij te zetten. Op 4 april vroegen we burgers vanuit huis mee te doen: zelfs TivoliVredenburg deed mee. Deze week starten de laatste acties, met o.a. een artikel in het NRC en 40 Nederlandse gemeenten die de regering om hulp vragen tenminste 500 alleenreizende kinderen op te nemen. Check het op de facebookpagina van SOSMoria.

 

Brandt Kaarsen: Giselle maakt in haar studio prachtige soja kaarsen. Deze zijn via haar webshop te koop. Volg haar instagramaccount voor speciale acties. 

 

LOLmakers: LOLmakers biedt eigenwijze jongeren binnen en buiten school de kans om hun talenten te benutten. Ze geven onderwijs opnieuw vorm en bieden buitenschoolse trajecten voor jongeren met een goed idee. Ze stonden net op het punt om te gaan werven voor een nieuw buitenschools project toen de corona startte. Ze zagen een kans: Het systeem staat nu toch op kop, dé ultieme kans om onderwijs opnieuw vorm te geven. In 1,5 week hebben ze alles omgezet naar een online omgeving die het paasweekend is gelanceerd. Het is een programma voor scholen en ze bieden het ook als los pakket aan voor jongeren. Neem een kijkje op de website van LOLmakers.

 

 

 

Please reload

Nieuws
Please reload